lørdag 29. oktober 2016

Klokken er:

Klokken er 02:05 Dato: 29.10.2016




Kjære leser.

Klokken er nå: 02:23 - slettet innlegget og startet på nytt. 



Jeg finner egentlig ikke på hva jeg skal skrive om, jeg pleier å ha en del dype innlegg. 

Om jeg skriver ett innlegg om feks Selvinnsikt...(det har jeg skrevet om før også - men passet så fint inn nå), så vil de som ikke ha selvinnsikt føle at jeg skriver til nettopp de. Hmmm det er så rart det der faktisk. (Eller at vi snakker med folk)



Så essensen her er: Uansett hva vi skriver, vil det alltid være noen som liker det vi skriver og det vil alltid være noen som ikke liker det vi skriver.

Vi kan velge å være ærlige, uærlige, manipulerende osv i det vi sier/skriver. Men vi som hører eller ser hva som skrives eller prates om, har selv ansvar om å søke sannheten. 



Om vi finner ut hva sannheter er, og den er ærlig og oppriktig - kjør på! Men om du velger usannheter og manipulasjon selv om du vet at det er feil, det sier mer om deg som person. Du lyver ikke bare for deg selv, men for din familie osv - og som regel blir det satt en stopper - og Karma kommer å banker på din dør.

Fordelen med å være ærlig, er at jeg trenger ikke å bekymre meg for at Karma skal komme til meg! "Karma is BITCH" - heter det. Den er selvforskyldt, og jeg kan ikke annet å le når jeg hører at Karma har vært på besøk hos andre.



Karma oppstår ikke av seg selv, det er noe vi selv har stelt i stand i håp om at andre skal bli tatt av sin Karma. I de fleste tilfellene ser "alle" i feil retning og så banker Karma på "alle" sin dør! Som regel kommer Karma på grunn av misunnelse, hat, manipulasjon og uærlighet. Karma på bondespråket er: "Kua he glømt at hu sjøl he vørri kalv".

Det å snakke nedlatende om andre, det å fortelle usannheter - ja det er mange ting som er roten til Karma. Karma - den kommer tilbake når vi minst aner det. Nei så lavt har jeg ikke sunket og så vondt vil ikke jeg meg selv, og Karma kommer som sagt ikke på min dør! Jeg har såpass selvrespekt og er så glad i meg selv, at min dør er både feiet og vasket (har tatt meg veldig god tid til å vaske)

Klokken er 03:04 - 

Nei det får bli en bloggpost en annen dag. Dette ble bare noe jeg kastet sammen i en fei. Halvsovende i stua, med vann og c-vitaminer.

Karma er også det gode.



Ha en fin natt der du er, klokken er nå: 03:15

Kjetil Nordrum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar